X
ניהול בעידן מתקדם
תאריך פתיחה:











שירות הייעוץ נסמך על ניסיון מצטבר של עבודה

משותפת עם סטודנטים ובוגרים.

על מנת שיועץ יחזור אליך, אנא מלא את הפרטים הבאים:

הריני לאשר קבלת עדכונים באמצעות מסרון לנייד, לדוא"ל ודיוור ישיר

שמור מקום בקורס

אנו מקפידים על קבוצות לימוד קטנות המאשרות דינמיקת
דיון מפרה ויחס אישי המעצים את חווית הלימוד.

אנו מקפידים על קבוצות לימוד קטנות המאשרות דינמיקת
דיון מפרה ויחס אישי המעצים את חווית הלימוד

קדימה, בוא נתחיל עם השלב הראשון של הרישום:

הרשמה לקורס

שירות הייעוץ נסמך על ניסיון מצטבר של משותפת עם סטודנטים ובוגרים.
הרשמה
בוקר
ערב
יום ו
קראתי ואני מסכים/ה לתרנון של היחידה ללימודי תעודה והמשך, הקריה האקדמית אונו

צור קשר

נא השאר פרטים ונחזור אליך

ניהול בעידן מתקדם

עבודת המנהל היא תמיד מאתגרת, כאשר אינספור תחומים נופלים על אחריותו של המנהל הממוצע. הנקודה החשובה היא שאף אחד לא נולד מנהל, כאשר רבים סבורים כי "אין להם את זה". המאמר הנוכחי מתייחס לאתגרים המרכזיים המאפיינים את עבודת המנהל במאה ה-21, למספר מיומנויות ניהול שחשוב שיהיה לו ולדרך הטובה ביותר להצטייד בהן הלכה למעשה.

כל הדרישות מהמנהל המושלם

קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על כל המאפיינים של עבודת המנהל, מה גם שהיא תלויה בשורה ארוכה של משתנים ספציפיים: גודל החברה, תחום העיסוק שלו, דינמיקת העבודה הקיימת בה וכיוצא בזה. ועדיין, ניתן לטעון בפה מלא כי עבודת המנהל היא מורכבת וכוללת בתוכה הרבה יותר מאשר הפן הניהולי בלבד של העסק.

ניתן להזכיר תחומים רבים וכישורים שונים הנדרשים מהמנהל, דוגמת יכולת לניהול משימות וזמן, חלוקת תקציבים, ניהול משא ומתן, שפת גוף, תקשורת בין אישית ויחסי אנוש, שיווק עצמי (ושיווק של העסק), הצבת יעדים, תכנון אסטרטגיות – והרשימה עוד ארוכה.

עבודת המנהל במאה ה-21: מאפיינים עיקריים

כאשר מדברים על עבודת המנהל, ברור שהיא משתנה לאורך זמן, בין השאר עקב שורה ארוכה של פיתוחים שנכנסים לתוך התמונה. הדבר, וזו הנקודה החשובה באמת, משנה את חוקי המשחק בתחום. כיום, בעידן האינטרנט והמולטי-טאסקינג, מנהל צריך לדעת לפעול במגוון רחב במיוחד של מישורים במקביל. הדבר הופך את עבודת הניהול שלו למעט מאתגרת יותר, אך מאפשר, כאשר היא מתבצעת בצורה ראויה, להפיק הרבה יותר מהעסק הנתון.

סוגיה משמעותית אחרת המאפיינת את העת הנוכחית היא זו של הנגישות, גם היא פועל יוצא של העידן הטכנולוגי והדיגיטלי בו אנו חיים. מצד אחד, הפיתוחים השונים הופכים את הכל לנגיש לכולם בכל עת, כך שהמנהל יכול, למשל, “לעקוב” אחר העובדים שלו בכל רגע נתון, 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. מצד שני, ברור שצריך להיות מושם הגבול בין כל מה שקשור לעבודה עצמה ומשפיע עליה לבין החיים הפרטיים של העובד. המנהל צריך למצוא את האיזון המושלם, לדעת לבקר את העובדים שלו אך גם להעניק להם תחושות דוגמת שייכות או העצמה. וכאן ניתן להיכנס לעובי הקורה ולראות כיצד ניתן לשפר את היכולות החשובות האלה.

הפתרון: קורס מקצועי בתחום

יש הסבורים כי עבודת המנהל תלויה, אולי מעל הכול, בניסיון שלו. עם זאת, תפיסה זו היא הכול חוץ ממדויקת. המדובר הוא, ללא צל של ספק, ב”תורה” של ממש, או אפילו בגוף ידע אשר ניתן ללמוד בכל שלב באמצעות קורס ניהול. כיום, ניתן למצוא קורסים מקצועיים המיועדים למנהלים (הן כאלה ותיקים המעוניינים לשפר את העסק והן מנהלים בתחילת הדרך שלהם) לראשי צוותים או אפילו לעובדים עצמם, אשר היו שמחים להתקדם, בעתיד הנראה לעין, לתפקידים ניהוליים בחברה בה הם מועסקים.

חשוב לשים לב שלמרות שיש כאן ידע רב אותו נדרש המנהל לרכוש, היישום שלו מהווה משתנה חשוב לא פחות בתוך המשוואה. זו הסיבה בגינה חשוב לוודא כי מוסד הלימודים האמור כולל בתוכנית הלימודים שלו היבט מעשי לא מבוטל, בצורה של סדנאות מעשיות, אימונים אישיים, סימולציות או אפילו “שיעורי בית” המוענקים למנהלים. לאחר סיום הקורס ועמידה בכל המשימות שלו זכאים התלמידים לתעודת גמר, המשפרת מאד את המצב שלהם גם בעולם התעסוקתי: לא פעם, עצם המעבר של קורס מקצועי הוא שפתח עבורם את דלתות הניהול, כמו גם אפשר להם לשפר את מצבם, ואת מצב החברה במסגרתה הם פועלים, בעשרות מונים.

בואו ללמוד את עולם הגרפיקה של המחר
האם אתה מתאים ללמוד עיצוב גרפי?
חושב ללמוד עיצוב גרפי? בחן את עצמך
מהי כלבנות טיפולית ?